Funderingar i mängder..

   2010-10-28 - 20:47:00

.. Kan bli jobbigt att läsa allt detta men behöver skriva lite tror jag, har ju ingen här hemma som vill lyssna direkt. Om någon har svar på alla dessa frågor så skriv gärna ;)

Prostvisitation idag på jobbet och även besök på kören nyss..
Mycke funderingar runt allt detta med tron, kyrka, Gud.. osv.. Är gud en gubbe på ett moln? En sak? Eller bara en känsla?
Alla känslor man kan få, som känslan över att de kommer ske nå hemskt snart är de en ängel på din axel eller är det "bara" en känsla du ej kan sätta fingret på vad det är?
Jag känner saker innan dom ska ske om det är nått jätte dåligt eller jätte bra men för mig är det varken Gud eller en Ängel men jag kan inte säga vad det är heller som gör att jag känner som jag gör..
Tror nog mer att jag är mer öppen i sinnet för saker bortom det mänskliga eller nått :/ Min mamma har alltid varit en sån som känner saker o ting innan det händer men tror inte det är gud som är vid henne heller och det tror nog inte hon heller..
Alla har en tro säger folk, ja jo jag tror med inte på någon Gud. Klara mig utan det.
Har även funderinga över meningen "Jag är ju bara människa". Vadå "bara" ? En människa är nog mycket mer än ben, kött och blod. Mycket mer än vi kan förstå själva. Folk kan se och höra massa saker som dom ej kan förklara, vissa är mer öppna än andra i sinnet och tar till sig mer av "andliga" saker. Tror mycket på andar och medium och sånt. Mycke sitter nog i själen hur mycke du tror på dig själv och andra.
Och vad händer när man dör? Det kan ju inte bara bli helt svart, då har man väl levt till ingen nytta alls?
Någonstans måste man ju bli av, eller?

Ahh nu vet ni verkligen vad som snurrar i mitt huvud idag, nu förstår jag själv varför jag har ont i huvet..







Kommentarer
Postat av: Sara

Mycket tankar, och det där är väl ett ämne som man aldrig får svar på tror jag.

2010-10-28 @ 21:10:18
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: thess

man får aldrig svar, men jag tror det handlar om precis som du säger du är öppen, öppen mot universum, det okända. men du måste lära dej stänga också annars kommer människor, utan att du kommer veta om det ta din energi och du blir urtankad, bränd, en person alla kan skösa över skit/saker på(problem....om du hänger med? lär dej stänga av o samla din energi till dej först. klart man ska tro men på vad är ju frågan..?

2010-10-29 @ 21:36:04
URL: http://sessandolly.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Alla funderar ibland,precis på det som du gör.Men det finns nog inget svar på det.Du o jag har pratat om det här förut,man blir snurrig av att tänka på allt!Kram min lilla stumpa!

2010-10-30 @ 17:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lever det bästa livet tillsammans med kärleken och våran bebis Findus