Blåbärs plockning och rensad själ..

   2011-07-26 - 20:37:57

Min dag har jag spenderat till största del i skogen, bland blåbärsris, jobbiga flugor och min kära vän Maria!
Gick runt i flera timmar med huvet nere i blåbärsriset, fick ihop 2liter plus att jag hittade 4st kantareller! :)
Men det fanns inte så mycket blåbär som det brukar, men vi hittade tillslut ett kanon ställe.
Blir nog en dag till med blåbärs plockning!
Kom hem med en rensad själ, så skönt att bara gå runt i tystnaden.

La mig i solen en halvtimme sen gick jag och Linus och kasta massa skräp och handlade lite grejs så jag kunde fixa middag. Blev fläskpannkaka idag, mums!
Har nyss klippt Linus också, blev helt okej, han var nöjd så.

Imorgon beroende på vädret så ska jag nog göra lite blåbärsmuffins!







Kommentarer
Postat av: thess

ja, vad härligt. det behövs verkligen ibland. =) jag är själv nu och myser. skönt ibland. jag tror min är hos er och leker...=)

2011-07-26 @ 21:09:50
Postat av: Sara

Härligt. Skogen gör gott för själen :)

2011-07-27 @ 07:25:18
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lever det bästa livet tillsammans med kärleken och våran bebis Findus