Dröm

   2011-07-29 - 10:37:44

Alla har vi våra drömmar, vissa kanske inte är ens i närheten av nått som går att förverkliga..
Men min dröm, som jag haft ett tag går att få verklig.
Funderar ofta, ofta på hur jag ska ta tag i denna för jag vill att det ska bli perfekt..

Florist.

Inte bara florist, jag vill ha min egna söta lilla blombod.
Ett vitt, lite lantligt ställe med små turkosa detaljer, ett litet fik i samma byggnad.
Kanske längs vägen så lastbilschaufförerna kan stanna och äta och köpa med blommor hem när dom vart borta och kört länge, eller till vem som hellst som gillar fika och vackra blommor.
Tänk vad mycke fint man kan skapa av alla dessa vackra blommor som finns.
Naturens riktiga diamanter, enligt mig!
Bara skapa, och få folk att bli glada (förhoppningvis) över hur fint man gjort till just dom.
Inte någon bukett, arragemang? ser ut som det andra, allt helt unikt.
Precis som oss människor, trist om alla var lika.

Mina tankar drar iväg väldigt lång när jag tänker på detta, mitt liv som florist, skapare och hjälpa till att förmedla kärlek, glädje, sorg och kanske ett förlåt..
Finns aldrig något tillfälle där blommor inte passar in.

När jag sluter ögonen ser jag min lilla stuga stå där, ett äldre par sitter och fikar utanför på vita små trämöbler,
En yngre kille står och skakar lite smått av nervositet över buketten som ska göras till hans flickvän,
han ska iväg och fria i eftermiddag.
En katt lurar runt och hoppas på att få smaka lite grädde av barnen som kommit och fikat med sin farmor..
Ett lugnt ställe, ingen musik, ett ställe för alla sorters människor..

Blir varm inombords.

Vem blir inte glad av blommor?



Bukett till den nyfödde..


Eller till tvillingarna kanske..


Lite kärlek


Eller ett förlåt..

Visst är det vackert?!
 Någon dag ska jag göra min dröm sann.
Någon dag kanske ni ser denna söta lilla stuga längs vägen..


Kommentarer
Postat av: Sara

Härlig dröm. Hoppas och tror att du kan förverkliga den! KRam

2011-07-29 @ 11:37:51
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

låter härligt. har också en liknande dröm. ett cafe/gårdsbutik i gammal stil där man säljer hembakt bröd, hemmalet mjöl, ägg, saft, syl och marmelad där man samtidigt kan få riktigt gott kaffe och sju sorters kakor...

hoppas våra drömmar en gång slår in..

många kramar till dig vännen.

2011-07-29 @ 16:32:50
Postat av: theess

if you dream it you can do it...läser jag varje morgon på min vägg när jag äter frukost, säger samma till dig nu....

2011-07-30 @ 09:46:51
Postat av: angelica

Hejar på dig. Ingenting är omöjligt. Kram

2011-07-30 @ 10:34:56
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Ingen ting är omöjligt Emma!Du skulle verkligen passa till att ha en sånt litet mysigt ställe!Man måste tro på sig själv,o tänka att det här fixar jag!Kram!

2011-07-31 @ 16:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lever det bästa livet tillsammans med kärleken och våran bebis Findus